Moskou (in die Sonne) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Martijn, Jarno, Paul, Karlijn - WaarBenJij.nu Moskou (in die Sonne) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Martijn, Jarno, Paul, Karlijn - WaarBenJij.nu

Moskou (in die Sonne)

Blijf op de hoogte en volg Martijn, Jarno, Paul, Karlijn

23 Juli 2013 | Rusland, Moskou

Dag lieve Allemaal!!!

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om onze rit naar Moskou te maken. Vanaf de grens was het ongeveer 600 km rijden, één lange weg. Vanaf hier is de navigatie afgelopen, maar er zijn maar weinig wegen, dus je kunt niet snel de verkeerde pakken. Overal stond Moskou goed aangegeven. Paul is vanochtend gestart met rijden, hij kon fijn 300km zonder pijntje, hobbeltje of bultje cruisen, met 120 km/u over de lange, rechte asfaltweg. Daarna was Jarno onze chauffeur. Helaas, blijkt het toeval wederom toe te slaan... Weer baustelles voor Jarno! Hij heeft iedere keer de pech dat hij de baustelles krijgt, mét stoplichten. (Jarno Pech hè?). Nadat Jarno er poepzat van was, en wilde wisselen (nadat we een bakje unox tomatensoep hebben gegeten) ging Martijn rijden. En wat blijkt het toeval nog meer te willen? Martijn is onze troef, en de kilometervreter. Vanaf toen ging het weer gesmeerd en zaten de km er snel op.

Eenmaal in Moskou, een raar gevoel, dat je er dan écht écht écht bent! Vanaf hier moesten we op zoek naar een hotel, en dat is nog niet zo makkelijk emt een kaart waar alleen ons alfabet op staat, terwijl hier alles in russische apentaal geschreven staat. Na een hele tocht, met behoorlijk wat zweet op de rug en bijna met de ijscobus op het rode plein (!!!!) vonden we een hotel. We zitten in het COSMOS hotel, betalen ongeveer 50,- pppn. dat valt dus nog mee. Vanaf hier zijn we vrijwel direct de Metro ingesprongen om naar het rode plein te komen. Dat ging erg vlot en makkelijk en WAUWWWWW daar stond het Kremlin. Persoonlijk vond ik dit echt prachtig, en heel jammer om er weer afscheid van te nemen, van zo'n imposant gebouw, dat je zo goed kent van de plaatjes, maar dan ineens in het echt ziet. (En waarschijnlijk de enigste keer in mijn leven gaat zijn, dat ik dit bekijk!). Na deze pracht en praal bekeken te hebben, vraten we een bigmac want we stierven zowat van de honger, waarna we vervolgens nog maar een halve pizza opkonden haha. Maar dit was ter compensatie voor ons avondeten van gisteren (een broodje met ham haha). Nu zijn we weer terug in ons hotel. De mensen zijn trouwens wel vriendelijk en behulpzaam. Zelfs de politieagenten met strenge koppen, wezen ons de weg naar het hotel.

Nu gaan we zo slapen, vandaag ga ik even niet meer proberen om fotos up te loaden. ik zal als ik tijd heb, en wifi, even een site aanmaken waar ik de foto's wel kan uploaden.

Lieve allemaal! Het gaat ons goed, kiek good oet doar in Twente!!!
Wij vertrekken morgen richting Kazan, kijken hoever we komen!

LINK VAN EEN FOTO van ons cosmos hotel (ik kan helaas geen foto's uploaden!!!!) (http://www.google.nl/imgres?q=cosmos hotel moskou

• 24 Juli 2013 - 09:42

Rick En Mau:

Hahaha! Leuk verhaal! Succes vandaag, geniet ervan!

We kijken uit naar het volgende verhaal van Jarno Pech en de geluksvogels!

Groetjes Mauwie & Rickert

• 24 Juli 2013 - 10:53

Loes En Wenroy:

heeey wat een leuke verhalen..!!! haha broer dat kan ook alleen maar jullie over komen :)
    vanmorgen nog ff contact gehad via de app van denekamp na moskou heelll apart..!!! mooie foto's heel gaaf, de kremlin is net een sprookjes kasteel..!!!
    scuces vandaag en heelll veel plezier we zijn benieuwd na de volgende verhalen.!!!
    liefs wenroy en loes

• 24 Juli 2013 - 17:55

Manon En Robin:

Hallooooo!!!!

Zo te lezen maken jullie nu al veel mee en dat terwijl je nog 3weken moet!!
    Super gaaf dat we zo jullie avonturen kunnen volgen!!
    Viel spass!

Gr manon en robin

• 26 Juli 2013 - 13:04

Jasper:

Hee Paul en co, Leuk man! Wat een reis maken jullie. Heel veel succes en we lezen met spanning en plezier mee op het werk!

Groeten, Jasper